Зауваги щодо процедури отримання стипендії на навчання за посередництвом Комісії кадрового забезпечення Києво-Галицького Верховного Архієпископства УГКЦ
натиснувши тут можна завантажити "Зауваги" у форматі PDF
- Комісія не має в своєму розпорядженні коштів, а тому сама не надає стипендій. Роль Комісії - бути уповноваженим церковною владою посередником між студентом і благодійними організаціями у справі фінансування студій останніми. Комісія здійснює відбір кандидатів на студії, займається збором, оформленням та пересиланням їх документів до благодійних організацій, поручається перед меценатами за рекомендованих нею студентів та за цільове і ефективне використання наданих коштів.
- Рішення про надання чи відмову у наданні стипендії приймає виключно благодійна організація, а тому Комісія не може гарантувати позитивної відповіді на зроблені нею подання.
- Подавши в секретаріат Комісії весь пакет необхідних документів (див. Перелік документів в Інформації для претендентів на закордонні студії), студент може бути викликаний на співбесіду з Комісією, яка вирішує, чи студента буде рекомендовано на здобуття стипендії.
- При відборі кандидатів вирішальним, окрім благословення правлячого єпископа, є також мотивація студента до навчання, перспектива застосування здобутої освіти у майбутньому (конкретне місце працевлаштування в Україні), рівень успішності студента під час здобуття ним базової освіти (середній бал не менше 8/10), попередня підготовка з профілюючої дисципліни та володіння мовою країни того закладу, в якому студент планує навчатися.
- При здачі документів на розгляд Комісії студент вносить в секретаріат першу частину оплати за послуги в розмірі 50 у. о. У випадку не проходження Комісії цей внесок буде повернуто. В разі успішного проходження Комісії по відбору кандидатів на закордонні студії, при поданні документів до благодійних організацій, кандидат зобов'язаний внести другу частину оплати в розмірі 50 у. о. для кандидатів у Західну Європу; 30 у. о. для кандидатів у Східну Європу; ті особи, котрі навчатимуться в Україні внеску не роблять. У випадку відмови у наданні стипендії благодійною організацією другу частину внеску буде повернено.
- Секретаріат Комісії повідомлятиме студента про заходи, заплановані в рамках процедури відбору кандидатів чи оформлення документів (зустрічі, співбесіди, іспити, тощо). Зі свого боку студент повинен сам проявляти ініціативу: самостійно звертатися до секретаріату з приводу труднощів чи питань, які виникають у нього, цікавитися станом справ щодо його подання і т. п. Зокрема через веб сторінку комісії за адресою theocom.ugcc.org.ua.
- Після проходження співбесіди, кандидати, яких Комісія рекомендує на навчання отримують повідомлення про те, до якого благодійного фонду буде здійснено подання про стипендію для них. Відповідно до цього, кандидат на студії звертається до правлячого єпископа за відповідним листом-проханням до даного благодійного фонду про надання стипендії (цей лист май бути написаний на офіційному бланку єпархії мовою країни де знаходиться дана доброчинна фундація, або англійською мовою та скріплений підписом єпископа і єпархіальною печаткою). Кандидат повинен подати цей лист у секретаріат Комісії до 1го березня.
- Після подання Комісією прохань про стипендії (не пізніше 15 березня), доброчинні фонди займаються пошуком потрібних коштів і надсилають відповіді щодо наших клопотань до 15 липня, але інколи - після 1 вересня. Хоч такі пізні терміни спричинюють значні незручності, проте це не залежить від Комісії і ми радимо кандидатам використати цей час для налагодження контактів із своїм майбутнім навчальним закладом, з'ясування умов одержання візи та вдосконалення знання іноземної мови на якій відбуватиметься навчання.
- Для кандидатів, рекомендованих на закордонні студії, будуть зорганізовані іспити з іноземних мов (англійської, німецької, італійської, французької) відповідно до того, де кандидат має намір продовжити студії. Даний іспит буде проводитися перед засіданням Комісії по відбору кандидатів на закордонні студії, а результати іспиту впливатимуть на рішення Комісії щодо готовності кандидата продовжувати навчання в одному з західних університетів.
- Головне завдання Комісії — допомога у здобутті студентами стипендій. Полагодження академічних питань (прийом студента в певний навчальний заклад, збір документів потрібних для вступу у вуз, листування та переговори з факультетами, де навчатимуться студенти і т. д.) не входить в компетенцію Комісії. Ці питання повинен самостійно полагоджувати сам студент або відповідні особи в єпархії чи згромадженні студента.
- З огляду на це, наполегливо радимо студентам заздалегідь (ще до подання документів на комісію) довідатися про умови вступу до відповідного закладу, налагодити контакти із секретаріатом факультету де Ви плануєте навчатися (найкраще через електронну пошту), довідатися всі вимоги до вступників, терміни подачі документів, тощо.
- Те саме стосується і процедури вироблення документів на виїзд закордон. Комісія надаватиме Вам необхідну підтримку в цьому питанні, однак Ви повинні самі займатися веденням справи. Це включає попередню поінформованість про всі деталі надання візи в країну Ваших студій, про необхідні для цього документи, довідки тощо.
- Подібним чином вирішується і проблема помешкання студента за місцем навчання: Комісія централізовано вирішуватиме питання помешкання лише для тих студентів, які проживатимуть у колегіях чи семінаріях.
- Основним завданням Комісії є сприяти єпархіям у здобутті стипендій для власних студентів але після отримання студентом стипендії та виїзду на навчання, він/вона і надалі зобов’язані підтримувати зв’язки з секретаріатом Комісії надаючи щорічний звіт про перебіг навчання, плановану дату його завершення та повернення на Україну для подальшої праці
< Попередня | Наступна > |
---|